top of page

E-recepta w czasach koronawirusa. Jak działa i jak z niej korzystać?


Pandemia i ogólne zasady ostrożności z nią związane, wymuszają zarówno na pacjentach, jak i na placówkach medycznych nowy sposób funkcjonowania. Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane pytania dotyczące wystawiania e-recept w Przychodni Powiśle.


Co to jest e-recepta?

E-recepta to elektroniczny odpowiednik papierowej recepty, dzięki której możesz szybko i łatwo wykupić leki. Jednocześnie nie musisz odwiedzać Przychodni Powiśle, żeby ją otrzymać.


Kto może otrzymać e-receptę?

E-receptę może otrzymać każdy pacjent po uprzedniej konsultacji z lekarzem. Wykupić w aptece leki może każda osoba znająca PESEL pacjenta i kod recepty. Może to być członek rodziny, znajomy lub wolontariusz.


Jak otrzymać e-receptę?

Poprzez kontakt telefoniczny:

  1. Zadzwoń do Przychodni Powiśle pod numer telefonu +22 841-49-01. 2.

  2. Podaj swoje imię, nazwisko, pesel a także nazwę leku, jego dawkę i ilość opakowań jakiej potrzebujesz.

  3. Rejestracja wskaże czas, po jakim należy zadzwonić ponownie, aby uzyskać 4-cyfrowy kod do e-recepty.

  4. Podaj w aptece swój numer PESEL i uzyskany kod do e-recepty. Farmaceuta znajdzie wszystkie potrzebne informacje w systemie.


Poprzez kontakt e-mail:

  1. Należy wysłać maila na adres przychodniapowisle@gmail.com

  2. Podaj swoje imię, nazwisko, pesel a także nazwę leku, jego dawkę i ilość opakowań jakiej potrzebujesz.

  3. W mailu zwrotnym będzie podany 4-cyfrowy kod lub plik PDF z informacją o e-recepcie.

  4. Podaj w aptece swój numer PESEL i uzyskany kody e-recepty lub plik PDF (może być na ekranie telefonu lub wydrukowany). Farmaceuta znajdzie wszystkie potrzebne informacje w systemie.

Jaką ważność ma e-recepta?

E-recepta daje możliwość wykupienia leków 30 dni od daty wystawienia. Po tym okresie traci swoją ważność.


Wyjątkiem jest e-recepta prolongowana. Jeżeli pacjent przyjmuje leki przez dłuższy okres czasu, lekarz wystawi kilka e-recept na ten sam lek z różną datą ważności. Dzięki e-recepcie prolongowanej pacjent może kupować leki etapami bez konieczności wydawania od razu dużej kwoty.


Co jeśli zgubię kod?

Utrata kodu nie oznacza unieważnienia e-recepty. Jeżeli zapomnisz kod swojej e-recepty, zadzwoń do Przychodni Powiśle pod numer +22 841-49-01 lub napisz maila na adres przychodniapowisle@gmail.com. Kod zostanie ponownie przekazany.



bottom of page