REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTU LECZNICZEGO DRAG-MED. Sp.zo.o
§ 1. [Podstawa działania]
DRAG-MED. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
1. Obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
b) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty;
c) ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze srodk6w publicznych;
2. Wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą Nr księgi rejestrowej:
000000007609, organ rejestrowy: Wojewoda Mazowiecki, data wpisu do rejestru 01.01.2001;
3. Umowy spółki z dnia 3 sierpnia 2000 r.; zmiana 1 grudzień 2011
4. Niniejszego regulaminu organizacyjnego, zwanym dalej ,,Regulaminem";.
§ 2 [Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego]
1. Podmiot leczniczy działa pod firmą DRAG- MED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie.
2. DRAG-MED. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0000181468 i zwana jest dalej ,,Podmiotem".
3. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym PRZYCHODNIA POWIŚLE
§ 3 [Regulamin]
1. Regulamin określa organizację i porządek procesu udzielenia świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
2. Regulamin określa w szczególności:
a) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
b) strukturę: organizacyjną zakładu leczniczego;
c) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
d) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
e) organizację: przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
f) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
g) organizację,: i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi
komórkami;
h) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia
prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu
udzielania świadczeń zdrowotnych;
i) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
j) wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami
odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością;
k) spos6b kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 4 [Siedziba]
Siedziba Podmiotu leczniczego znajduje się w Warszawie / 00-446/ przy ulicy Fabryczna 16/22
§ 5 [Miejsce udzielania świadczeń]
1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia mieszczące się w.
2. Podmiot leczniczy, w przypadkach uzasadnionych, udziela wizyt domowych w zakresie świadczeń podstawowej opieki
zdrowotnej.
§ 6 [Cel]
Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych - leczniczych
usług podstawowej opieki zdrowotnej, usług w domu pacjenta - służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie
zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepis6w odrębnych,
regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjent6w wymagających świadczeń ambulatoryjnych. Podmiot leczniczy
może podejmować również działania w celu promocji zdrowia.
§ 7 [Zadania]
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
1) udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, w tym w
szczególności diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych poszczególnych komórek
organizacyjnych, udzielanie indywidualnych porad i konsultacji
2) diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta;
3) orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, w tym o czasowej niezdolności do pracy;
4) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
5) prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno - leczniczej, w tym realizowanie świadczeń w
ramach szczepień ochronnych;
6) działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowotną
-
§ 8 [Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych]
1. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony zdrowia:
1) Leczenie ambulatoryjne w dziedzinach:
1.a) podstawowej opieki zdrowotnej
1.b) podstawowej opieki zdrowotnej dziecięcej - pediatrii;
2) Leczenie w domu pacjenta w dziedzinach:
2.a) podstawowej opieki zdrowotnej;
2.b) podstawowej opieki zdrowotnej dziecięcej- pediatrii;
3) Pomocnicze usługi opieki zdrowotnej:
3.a) punkt pobrań materiałów do badan w zakresie diagnostyki laboratoryjnej
3.b) Punkt pobrań krwi w zakresie diagnostyki laboratoryjnej;
4) Profilaktyka i zdrowie publiczne:
4.a) punkt szczepień w zakresie szczepień w dziedzinie podstawowej opieki zdrowotnej,
4.b) punkt szczepień w zakresie szczepień w dziedzinie pediatrii,
4.c) gabinet diagnostyczno- zabiegowy;.
§ 9 [Struktura organizacyjna]
1. Podmiot leczniczy DRAG-MED. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
2. Zakład leczniczy PRZYCHODNIA POWIŚLE, jednostka organizacyjna 01 „DRAG-MED” Sp. z o.o.
3. Komórki organizacyjne zakładu leczniczego:
a) 001-Poradnia lekarza podstawowej opieki zdrowotne
b) 002-Gabinet pielęgniarki środowiskowo- rodzinnej
c) 003-Gabinet położnej środowiskowo-rodzinnej
d) 025- Gabinet diagnostyczno- zabiegowy
e) 022 -Poradnia kardiologiczna / konsultacje/
f) 019- Poradnia neurologiczna- konsultacje
g) 021- Punkt szczepień
§ 10 [Organizacja świadczeń zdrowotnych]
1. Świadczenia zdrowotne udzielane Są w godzinach otwarcia Paradni. Poradnia jest czynna od poniedziałku
do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Wyniki badań, recepty oraz dokumentację: medyczną można
odbierać w rejestracji w godzinach otwarcia Poradni.
2. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze
świadczeń.
3. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się
a) prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
b) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
c) zasady wynikające z obowiązujących standard6w medycznych.
4. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się: zachować w tajemnicy informacje: związaną z pacjentem, a
uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
5. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie
kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie
wymagania zdrowotne.
6. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu umówienia
wizyty u lekarza lub za pośrednictwem kontaktu telefonicznego.
7. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać PESEL lub dokument potwierdzający tożsamość - w celu weryfikacji
uprawnień\ Pacjenta do korzystania ze świadczeni w systemie EWUS.
8. W pierwszej kolejności, w dniu zgłoszenia przyjmowani są pacjenci w stanie wymagającym
natychmiastowego udzielenia świadczenia zdrowotnego.
9. Pacjent zgłaszający się; w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, w przypadku gdy zostaje wpisany na
listę; osób oczekujących na udzielenie świadczenia, ma prawo wglądu do ewidencji osób oczekujących,
zgodnie z postanowieniami umowy o świadczenia usług medycznych z NFZ.
10. Po zarejestrowaniu się; do lekarza pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się; do przyjęcia we
wskazanym gabinecie lekarskim.
11. W miarę; możliwości konsultacje lub badania towarzyszące powinny odbywać się; w tym samym pomieszczeniu,
bez konieczności przechodzenia pacjenta. Dopuszcza się przejście pacjenta do innych pomieszczeń, jeśli uzasadnione
jest to niezbędnym wyposażeniem technicznym lub warunkami przeprowadzenia konsultacji.
12. W trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania niezbędnych wyjaśnień\,
dotyczących
postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
13. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi/ zażalenia na
zachowanie lub czynności personelu Poradni. Skargi/zażalenia przyjmują w środy w godzinach 13:00-14:00
Hanna Białecka- Banaś.
14. Skarga/zażalenie może być zgłoszone pisemnie lub ustnie. Każda skarga/zażalenie zostanie zweryfikowana i
zostanie udzielona pisemna odpowiedź w terminie nie przekraczającym 14 dni. W sprawach zawiłych lub w
przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek
lub instytucji odpowiedź na reklamację; powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji.
15. W zakresie realizowania świadczeń\ zdrowotnych Poradnia zapewnia pacjentowi:
a) środki farmaceutyczne i materiały medyczne niezbędne do wykonania procedury medycznej,
b) pomieszczenie do wykonania procedury odpowiednie do stanu zdrowia i stopnia niepełnosprawności pacjenta.
16. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w
dokumentację; medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na
udzielenie świadczeń\ zdrowotnych.
§ 11 [Zadania jednostki organizacyjnej oraz kom6rek organizacyjnych]
1. Do zadań jednostki organizacyjnej, należą w szczególności:
a) inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań Poradni
;
b) opracowywanie sprawozdań z wykonywanych zadań oraz sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych
przepisów
obowiązującego prawa;
c) opracowywanie projektów odpowiedzi na pisma właściwych organów administracji publicznej w zakresie
zadań jednostki organizacyjnej;
d) prowadzenie bazy danych obejmującej sfery działalności Podmiotu w zakresie działania danej jednostki
organizacyjnej;
e) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji;
f) prowadzenie dokumentacji administracyjno -finansowej obejmującej całokształt działalności Poradni,
g) przygotowanie dokumentacji finansowo-rzeczowej na potrzeby realizowanych umów z publicznym
płatnikiem ubezpieczenia zdrowotnego,
h) prowadzenie współpracy pomiędzy Poradnią a jej Partnerami Medycznymi na podstawie zawartych umów o
współpracy, monitorowanie przepływu pacjentów i dokonywania rozliczeń za świadczenia odpłatne,
i) wykonywanie kopii dokumentacji medycznej i druków medycznych, zgodnie z zapotrzebowaniem,
i.I) sporządzanie indywidualnych list wynagrodzeń i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
m) prowadzenie dokumentacji ubezpieczeń społecznych pracowników, osób zatrudnionych na podstawie
umowy innej niż umowa o pracę, oraz prowadzących działalność gospodarczą właścicieli Podmiotu,
n) prowadzenie dokumentacji i ewidencji na potrzeby organów kontroli skarbowej, w tym księgi przychodów i
rozchodów, łącznie z deklaracjami podatkowymi wymaganymi odrębnymi przepisami,
o) prowadzenie administracji siecią komputerową, dbanie o bezpieczeństwo danych zawartych w systemach,
p) realizowanie innych zadań, przypisanych podmiotom leczniczymi i określonych przepisami prawa
powszechnie obowiązującego.
2. Do zadań komórek organizacyjnych należy udzielanie świadczeń zdrowotnych służących profilaktyce, zachowaniu,
ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia w zakresie danej dziedziny medycyny, w tym w szczególności osób
chorych
3 kierowanie pacjentów na leczenie stacjonarne w oddziałach szpitalnych, sanatoriach leczniczych, orzekanie i
opiniowanie o stanie zdrowia.
4 wykonywanie badan profilaktycznych, badań diagnostycznych, współpraca z laboratoriami w celu
realizacji świadczeń diagnostycznych,
5 współpraca z lekarzami specjalistami w zakresie konsultacji o leczenia pacjentów wymagających
szczeg6Inego postępowania leczniczego,
6 wykonywanie szczepień obowiązkowych oraz zalecanych,
§ 12 [Współpraca z innymi podmiotami]
1. W celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości
przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych Poradnia w ramach swojej działalności współpracuje z
innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.
2. Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą obejmuje warunki kierowania
pacjentów, finansowania świadczeń i nadzoru nad jakością wykonywanego świadczenia zdrowotnego.
3. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowanie na badania diagnostyczne, do innych
poradni specjalistycznych lub w celu leczenia stacjonarnego.
4. W razie potrzeby lekarz wydaje niezbędne zaświadczenie o stanie zdrowia i przysługujących uprawnieniach z
tytułu stanu zdrowia lub stopnia niepełnosprawności, w tym takie zaświadczenia o prawie do zasiłku
chorobowego.
5. Poradnia może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą
publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń
zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
6. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania
świadczenia przyjętego wobec pacjentów Poradni.
§13 [Udostępnianie dokumentacji medycznej]
1. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie
upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta i/lub po jego śmierci, zgodnie z
warunkami określonymi w ustawie z 6 listopada 2008
r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta.
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
a. do wglądu w Poradni;
b. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
c. poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na
żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a takie w przypadku gdy zwłoka w wydaniu
dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
d. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
e. na informatycznym nośniku danych.
3. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany
jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni
roboczych od dnia złożenia wniosku.
4. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych
osobowych.
5. Udostępnianie pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie przez niego upoważnionej dokumentacji
medycznej zbiorczej następuje w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, poprzez wskazanie jedynie tych
informacji, które dotyczą pacjenta objętego indywidualnym wnioskiem.
6. W przypadku wydania na żądanie uprawnionych organów i instytucji oryginałów dokumentacji medycznej w
Poradni należy pozostawić kopię lub pełny odpis wydanej dokumentacji.
7. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej wynosi:
8. jedna strona wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej- 0,002,
a) jedna strona kopii albo wydruku dokumentacji medycznej - 0,00007,
b) udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych - 0,0004,
- przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Gt6wnego Urzędu
Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
§ 14 [Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat]
1. W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego pacjent ma prawo przed rozpoczęciem udzielania tego
świadczenia poznać jego cen.
2. Świadczenia zdrowotne odpłatne są realizowane na podstawie:
a. umowy z Podmiotem - rozliczenie następuje w okresach miesięcznych, ustalonych w umowie, a pacjent
korzystający ze świadczenia zdrowotnego nie jest obciążony kosztami usługi,
b. indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
3. W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie pacjent ma możliwość uregulowania
należności za usługę przed jej rozpoczęciem lub po jej zakończeniu.
4. Na życzenie pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura
5. Opłaty mogą być pobierane od pacjentów w następujących przypadkach:
1) zaświadczenia medyczne:
a) w przypadku udzielenia świadczenia pacjentowi nieubezpieczonemu lub takiemu który nie potrafi
udokumentować swojego prawa do świadczeń medycznych w ramach zawartych umów o udzielanie
świadczeń zdrowotnych, zawartych z płatnikami lub zawartej umowy z Podmiotem,
b) w przypadku udzielania świadczenia pacjentowi, który zgłosił się do Poradni w trybie przyjęcia prywatnego,
c) w przypadku udzielania świadczenia pacjentowi, który korzysta ze świadczeń nieobjętych umowami z NFZ.
2) za czynności administracyjne:
a) za wydanie kopii dokumentacji medycznej, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie,
b) za wydanie orzeczenia lekarskiego o stanie zdrowia pacjenta, do potrzeb innych niż proces leczenia i
diagnozowania choroby,
c) za wydanie kopii dokumentacji medycznej, potwierdzone przez lekarza, do potrzeb
ubezpieczeniowych, zgodnie z odpowiednimi przepisami.
Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne inne niefinansowane ze środków publicznych określona jest w załączniku
nr 1 do regulaminu organizacyjnego.
§ 15 [Zakazy]
1. Bezwzględnie zakazuje się na terenie Poradni prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej, w
tym pozostawiania materiałów marketingowych i reklamowych w jakiejkolwiek formie, bez uzyskania
uprzedniej zgody kierownictwa Poradni.
2. bezwzględnie zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz
używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Poradni.
3. Bezwzględnie zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Przychodni.
§ 16 [Obowiązki pacjenta]
1. Do obowiązków pacjenta należy:
a. przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego;
b. przestrzeganie zakazów obowiązujących w Poradni;
c. przestrzeganie zasad higieny osobistej;
d. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
e. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość;
f. szanowanie mienia Podmiotu leczniczego.
2. Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osób z personelu medycznego do okazania
dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu
personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
3. Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający
uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w
czasie wizyt.
§ 17 (Kierowanie podmiotem leczniczym]
1. Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji wspólników zgodnie z zasadami reprezentacji
wynikającymi z umowy spółki i rejestracji w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowe
2. Do kompetencji osób zarządzających Podmiotem leczniczym należy:
a) reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz;
b) prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy;
c) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego - zgodnie z jego celem, umową spółki
oraz kierunkami przyjętymi przez wsp6Inik6w;
d) koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników w celu osiągnięcia przez spółkę
jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;
e) kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku spółki wśród pracowników oraz na rynku;
f) podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;
g) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;
h) kierowanie pracą podległego personelu;
i) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.
§ 19 [Postanowienia końcowe]
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym.
2. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
3. Treść Regulaminu jest udostępniona pacjentom w rejestracji Podmiotu leczniczego.
4. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów.
Załącznik nr 1-Cennik za Świadczenia zdrowotne oraz za czynności administracyjne inne niż finansowane ze
środków publicznych znajduje się w rejestracji oraz na stronie www.przychodniapowisle.pl